keskiviikkona, syyskuuta 16

Top 5



Tokio
Siitäkin huolimatta, että oon käynyt siellä jo kahdesti ja olen menossa kolmatta kertaa, on se edelleen se paikka, minne vain haluan aina takaisin. Samanlaista fiilistä ei ole tullut minkään muun maan kanssa, missä olen käynyt. Muuallakin Japanissa haluan joskus käydä, mutta tällä hetkellä se, mitä itse sieltä haen, löytyy Tokiosta. Siihen saa tiivistettyä kulttuurin ja shoppailun.



Soul
Toinen paikka, minne haluaisin melkeinpä yhtä paljon käymään, kuin Tokioon. Koreaan mua vetää oikeastaan pelkästään uteliaisuus maata kohtaan ja Soul on tällä hetkellä se ainut paikka siellä, minne kuvittelisin matkustavani.



Lontoo
Lontoossa olen käynyt parikin kertaa, mutta haluan ehdottomasti vielä takaisin sinne. Yleensäkin Englanti historioineen kiehtoo mua, ja Lontoo on hyvä paikka tutustua historiaan. Kaupungista löytyy varmaan yhdet maailman parhaista museoista, jos niitä vain suinkin jaksaa kierrellä. Lisäksi siellä on uskomattomat shoppailumahdollisuudet ja kirpputorit & secondhand myymälät.



Pariisi
Ranska kokonaisuudessaan on yksi niistä Euroopan maista, jotka historian vuoksi kiinnostavat mua, siksi haluaisin joskus oikein kunnon visiitille Pariisiin ja mahdollisesti myös muuta Ranskaa kiertelemään, pari päivää kun ei tuntunut riittävän mihinkään.

En osaa valita sitä viidettä paikkaa, koska maailmassa on ihan liikaa paikkoja, joissa haluaisin käydä. Esim. Venetsia, Rooma, New York, koko Keski- ja Etelä-Amerikka...

5 kommenttia :

Anonyymi kirjoitti...

ite tulin just eilen illalla soulista ja voin sanoa, ettei se todellakaan ole niin ihmeellinen. vietnam sytytti huomattavasti enemmän..

Anonyymi kirjoitti...

Noi on juuri noita perushienoja, mitkä on munkin (ja varmaan monen muunkin) mielestä ihan pakko nähdä -edes kerra elämässään! :D
Missäpäin sä et haluaisi ikinä käydä?
oon tosi utelias, anteeksi. XD

Anonyymi kirjoitti...

se on hei SEOUL eikä soul (niinkuin sielu), oli vaan pakko huomauttaa :D
kaikki nuo mainitsemasi paikat on kyllä todellakin sellaisia joissa haluaisin käydä ! Varsinkin nuo kaukaisemmat kohteet kiinnostavat...

Maria kirjoitti...

A-aa, eipäs olekaan Seoul, tarkistutin vielä asian. Suomeksi oikeaoppinen kirjoitusasu on Soul. :) Koreaksi se kääntyy Seoul.

Anonyymi kirjoitti...

soul tai seoul, koreaksi se on 서울 eli soul ilman mitään e ääniä